برای سفر چه نوع چمدانی را انتخاب کنیم؟
نوشته شده توسط : هیپوتریپ

اگر مسافرتی در پیش دارید و می‌خواهید برای جمع‌آوری وسایل موردنیازتان آماده شوید، این متن را مطالعه کنید. در انتخاب چمدان برای جابه‌جایی وسایلتان شما را راهنمایی خواهیم کرد. به همراه بردن وسایل سفر همیشه یکی از چالش‌هایی است که شاید مسافرت را برای شما سخت کند. سنگینی بار و سختی حمل‌ونقل سبب می‌شود که انتخاب نوع چمدان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

اگر به هتل می‌روید یا اردو یا یک سفر بین‌المللی، اگر قرار است در سفرکوه‌نوردی، غواصی یا دوچرخه‌سواری کنید و اگر قرار است سفر یک روزه یا چندروزه یا طولانی‌مدت بروید، همه این موارد را در ذهن داشته باشید، چرا که در انتخاب چمدان شما مؤثر است. جنس چمدان اعم از چرم و پارچه، پلاستیک و فلزات، پلی کربنات و سایر موارد در انتخاب چمدان موردنظر شما نقش خواهد داشت.
چرخ‌دارها
• اگر وسایل زیادی در سفرتان نیاز دارید، ساک‌ها و چمدان‌های چرخ‌دار انتخاب مناسب‌تری برای شماست. ساک‌های پارچه‌ای، چمدان و کوله‌پشتی چرخ‌دار انتخاب‌های پیش روی شماست و می‌توانید به فراخور جنس و حجم وسایلتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر وسایلی دارید که اشکال و اندازه‌های متفاوتی دارند، بهتر است از ساک‌های چرخ‌دار استفاده کنید تا ساک به شکل وسایل شما دربیاید.
• اگر برایتان امنیت وسایل، بیشتر اهمیت دارد، چمدان اولویت اول انتخاب شماست. با انتخاب چمدان چرخ‌دار ضمن راحتی در حمل‌ونقل به‌وسیله چرخ، می‌توانید به دلیل ساختار مقاوم آن، وسایل خود را از صدمات سیستم حمل‌ونقل حفظ کنید. علاوه بر این برخی از این چمدان‌ها با دارا بودن بخش‌ها و جیب‌های متعدد می‌توانند در دسته‌بندی وسایل شما را یاری کنند. این چمدان‌ها برای کسانی که قصد سفر تجاری، سفر با خانواده و سفر با ماشین شخصی را دارند گزینه مناسبی است.
• شما گزینه دیگری هم دارید. اگر نیاز به بار زیادی ندارید و از علاقه‌مندان مسافرت‌های ماجراجویانه هستید، بهتر است با چمدان و ساک‌های بزرگ جلوی دست و پای خودتان را نگیرید. کوله‌پشتی چرخ‌دار وسیله محبوب شماست که راحتی چمدان چرخ‌دار را با تحرک کوله‌پشتی ترکیب کرده است. به‌راحتی و با کشیدن یک دسته می‌توانید آن را از حالت کوله‌پشتی به چمدان چرخ‌دار تغییر دهید.

کوچک‌ها
• اگر نمی‌خواهید از چمدان و ساک‌های چرخ‌دار استفاده کنید، دستتان بازتر است. عبور از برخی مناطق ازجمله شن، سنگ‌فرش خیابان، پله و سایر زمین‌های ناهموار ممکن است شما را از استفاده از ساک‌های چرخ‌دار منع کند. در این صورت از چمدان‌های کوچک و یا کوله‌های سفری استفاده کنید. 
• چمدان‌های زنانه نیز دارای سیستم تعلیق خاصی هستند که برای فیزیولوژی زنانه طراحی شده‌اندِ. این وسایل برای کسانی که وسایل کمی دارند و می‌خواهند در طول سفر همراه‌شان باشد انتخاب مناسبی است.
• ساک‌های پارچه‌ای هم درصورتی‌که وسایلتان در این چمدان‌های کوچک جا نمی‌شود می‌تواند وسیله مناسبی باشد. این ساک‌ها برای دانشجویان انتخاب خوبی است.
• اگر لپ‌تاپ به همراه دارید حتماً از کوله‌های مخصوص آن استفاده کنید که با دارا بودن محفظه مخصوص، لپ‌تاپ شما را از هرگونه ضربه و صدمه‌ای حفظ می‌کند. ضمن اینکه با استفاده از جیب‌های متعدد این کیف‌ها می‌توانید وسایل جانبی لپ‌تاپ و تبلت خود را به‌صورت سازماندهی‌شده حمل کنید.
• کوله‌پشتی‌ها با همه کمبودها و کاستی‌هایی که دارند از یک نفع بزرگ بهره‌مند هستند و آن این است که دیگر نیازی نیست دردسر تحویل بار را تحمل‌ کنید و زمان‌تان را در این راه بگذرانید. اگر از وسایل حمل و نقل جاده‌ای و ریلی استفاده می‌کنید می‌توانید کوله‌پشتی را درکنارتان داشته باشید و درصورتی‌که از هواپیما استفاده می‌کنید اکثر شرکت‌های هواپیمایی اجازه‌ی حمل کیف کوچک‌تر از ۵۵ سانتی‌متر را به داخل هواپیما می‌دهند. به این ترتیب اگر وسایل کمی دارید بهترین گزینه برای شما کوله‌پشتی است.
• در هنگام خرید ساک و چمدان‌تان یک سری نکات را باید حتماً در نظر داشته باشید. امنیت، فضای داخلی و گارانتی از استانداردهایی است که باید در خرید خود نسبت به آن دقت داشته باشید. داشتن جیب و فضاهای مختلف در چمدان‌ها برای افراد منظم می‌تواند یک مزیت به حساب بیاید.
• داشتن جیب ضد آب هم یک مزیت است که می‌توان وسایلی را که احتمال آسیب به دیگر وسایل را دارد در آن با خیال راحت نگهداری کرد. (مانند مواد شوینده و لباس‌های خیس)
• روانی چرخ‌ها، اندازه بودن دسته چمدان و متناسب بودن جنس چمدان را قبل از خرید امتحان کنید و از متناسب بودن آن مطمئن شوید.
جنسش چی باشه؟
برای اطمینان از جنس چمدان باید نکاتی را در نظر داشته باشید و در انتخاب خود آن‌ها را لحاظ کنید.
• اگر چمدان پارچه‌ای را انتخاب می‌کنید، باید بدانید که مقاومت آن‌ها در برابر سایش و پارگی به خواص مواد، نوع و ضخامت بافت پارچه بستگی دارد. توجه کنید که مناطقی از کیف و چمدان که در معرض ساییدگی است از مواد سنگین ساخته شده باشد. رویه ضد آب هم ویژگی‌ای است که می‌توانید در هنگام خرید ساک خود مدنظر داشته باشید.
• چمدان‌های چرم ازجمله مستحکم‌ترین چمدان‌هاست. چرمی که از خارجی‌ترین لایه پوست ساخته می‌شود، از سخت‌ترین، مسطح‌ترین و مطلوب‌ترین انواع چرم است.
• چمدان‌هایی که از پلاستیک یا فیبر کربن ساخته می‌شوند ازجمله سخت‌ترین چمدان‌ها به شمار می‌آیند. حالت جعبه‌ای این چمدان‌ها در محافظت از وسایل مؤثر هستند. این چمدان‌ها معمولاً بسیار سبک هستند و معمولاً دو یا چهار چرخ برای حرکت ساده دارند.
• نوع دیگری از چمدان‌های سخت و غیرقابل نفوذ چمدان‌های تزریقی است که با تزریق پلاستیک مذاب به داخل قالب برای ایجاد بدنه‌ی سخت و بدون درز ساخته می‌شود.

 




:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: